یکی دیگر از اجسام مصنوعی کشف شده از دوران پرکامبرین یک کوزه فلزی است که از درون سنگ 600 میلیون ساله خارج شده است ..گزارش کشف این کوزه در ماهنامه ی علمی امریکا 
SCIENTIFIC AMERICAN 
در شماره پنجم ژوئن سال 1852 با عنوان عتیقه ی تاریخ به شرح زیر است :
چندین روز پیش یک انفجار عظیم در صخره های تپه پرستشگاه در درچستر اتفاق افتاد .انفجار توده عظیمی از سنگ را بیرون پرتاب کرد که وزن برخی از قطعات ان چندین تن بود ..قطعات سنگی در جهات مختلف پخش شدند و در میان این سنگ ها یک ظرف فلزی که بر اثر انفجار دو تکه شده بود یافت شد .با چسباندن مجدد دو تکه  ظرف به هم یک ظرف ناقوسی شکل ایجاد شد که 4.5 اینچ ارتفاع داشت و پایه ان 6.5 اینچ قطر داشت و قطر قسمت فوقانی 2.5 اینچ بود و ضخامت فلز به کار رفته در جسم حدود یک هشتم اینچ بود ..در یک طرف ظرف به رنگ فلز روی یک الیاژ که مقدار زیادی نقره داشته باشد دیده میشه .
در یک طرف جسم شش شکل با یه دسته گل وجود داشت که به زیبایی با نقره کنده کاری شده بود قسمت پایینی جسم هم یک درخت انگور یا حلقه گل که ان هم با نقره تزیین شده بود وجود داشت .
حکاکی مسلما توسط فردی ماهر صورت گرفته این جسم حیرت اور ناشناخته از یک سنگ پودینگی جامد که 15 فوت زیر زمین فرار داشت خارج شده است .
این سنگ در حدود 600 میلیون سال پیش است .. در این دوره زمین شناسی تنها موجودات زنده ای که حضور داشتند جلبک های چند سلولی بودند !!!

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


کد امنیتی رفرش